FORENINGEN

MUVE (Musikforeningen Vesterbro) er en forening på Vesterbro hvor vi samles omkring musik.

MUVE fokusere på at være et stærkt netværk af musikere, som skaber et godt fællesskab i de rammer vi har til rådighed, og samtidig er vi hele tiden på udkig efter nye muligheder for den nye danske musik.

MUVE har 9 øvelokaler i København til rådighed på Vesterbro i den brune kødby, samtidig har vi 3 øvecontainere på henholdsvis Østerbro, Nørrebro og Sydhavnen.

Vi arbejder samtidig på et etablere et netværk af øvelokaler omkring i København. På den måde ville medlemskab ét sted, give adgang til øvelokaler rundt omkring i København

Fortovsfest

MUVE er stolte af at være medarrangør på Fortovsfest på Vesterbro, hvor vi stod for en del at musikprogrammet. Vores ønske var i denne forbindelse at give unge musikere mulighed for at præsentere deres musik til at større puplikum og på en større sceneen hvad de under normale omstændigheder kender fra øvelokalet.

Som ny artist eller band kan det være utrolig svært at få spilletid i forbindelse med de vel etablierede festivaler og på de større spillesteder. Der er derfor brug for flere initiativer som dette for at støtte op om de nye artister.

Stiftet

MUVE (Musikforeningen Vesterbro) blev stiftet d. 9. april 2003 med målet om at få etableret øvelokaler på Vesterbro. I 2007 overtog MUVE administrationen af 9 øvelokaler i Den Brune Kødby.

Har du spørgsmål er i meget velkommen til at kontakte os